بچه های شیمی.بهمن 90.حکیم سبزواری

 تولید آب با روشی نوین:

دانشمندان دانشگاه ايلينويز به روش جديدي براي توليد آب دست يافتند. دانشمندان با اين روش جديد نه تنها مي‌توانند از مواد خام غيرمحتمل مانند الكل ، آب توليد كنند بلكه با روش مزبور مي‌توان كاتاليزورهاي بهتر و پيلهاي سوختي ارزان قيمت تر توليد كرد.
به گزارش ایسنا ، زاخاريا هيدن، دانشجوي دكتري و محقق اصلي پروژه كه مقاله‌اش در اين خصوص براي چاپ در مجله انجمن شيمي آمريكا پذيرفته شده درباره روش ابداعي‌اش اظهار كرد: ما دريافته‌ايم كه هيبريدهاي فلزي غير متعارف را مي‌توان براي يك پروسه شيميايي موسوم به «كاهش اكسيژن» مورد استفاده قرار داد كه بخش اساسي در پروسه توليد آب است.
در اين روش روي فعاليت اكسيداسيون كاتاليزورهاي هيدروژن دهنده انتقالي ايريديمي در يك حلال همگن و غيرآبي، تمركز شده است.
اين محققان دريافتند كه تركيب ايريديم هم روي اكسيداسيون الكل‌ها و هم روي كاهش اكسيژن تاثير مي گذارد.
به گفته دانشمندان، بيشتر تركيبات يا با هيدروژن و يا با اكسيژن واكنش مي‌دهند در حالي كه اين تركيب مي‌تواند با هر دوي مولكول‌ها واكنش داشته باشد.
به اين ترتيب اين كاتاليزورهاي جديد در نهايت به توليد پيل‌هاي سوختي هيدروژني كارآمدتر و با هزينه كمتر صنعتي منجر مي‌شود.

منبع: ایسنا
 



           
جمعه 17 شهريور 1391برچسب:, :: 1:50
محمد ابراهیم پیرگزی

اسمش فلمینگ بود . کشاورز اسکاتلندی فقیری بود. یک روز که برای تهیه معیشت خانواده بیرون رفت، صدای فریاد کمکی شنید که از باتلاق نزدیک خانه می آمد. وسایلشو انداخت و به سمت باتلاق دوید.اونجا ، پسر وحشتزده ای رو دید که تا کمر تو لجن سیاه فرو رفته بود و داد میزد و کمک می خواست. فلمینگ کشاورز ، پسربچه رو از مرگ تدریجی و وحشتناک نجات داد.

روز بعد، یک کالسکه تجملاتی در محوطه  کوچک کشاورز ایستاد.نجیب زاده ای با لباسهای فاخر از کالسکه بیرون آمد و گفت  پدر پسری هست که فلمینگ نجاتش داد.

لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 16 شهريور 1391برچسب:, :: 9:19
رضا بخشی

 

  با سلام اینو اینجا گذاشتم واسه اینکه عدالت رعایت بشه با توجه به مطلب قبلی که در مورد عنصر دختر بود که اگه یه موقع خواست بربخوره به هر دو دسته بر بخوره.

 

این عنصر اکثرا در طبیعت به صورت آزاد و علاف یافت میشود! ارزان بودن این عنصر به درصد فراوانی زیاد آن برمیگردد.این عنصر گاهی به صورت یک ترکیب با ماده ای چون سولفید حسادت و سولفات روی (از نوع سنگ پای یافت شده در معادن قزوین) در خیابان یافت می گردد. این عنصر به علت واکنش پذیری زیاد همواره باید زیر نظر نگهداری شود .

 

 

 لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید:

 

 

  

 

 

 

 

 



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 16 شهريور 1391برچسب:, :: 1:45
محمد ابراهیم پیرگزی

پژوهشگران آمريكايي نانوچسب نيرومندي درست كرده‌اند كه از زنجيره‌هاي مولكولي براي پيوند دادن سطوح به هم بهره مي‌برد و حتي در دماهاي بسيار بالا كار مي‌كند.

اين نانوچسب سطوحي حتي با ضخامت يك نانومتر را می تواند محكم به هم پيوند دهد (نزديك هزار بار نازك‌تر از سطوحي كه چسب‌هاي معمولي مي‌توانند به هم بچسبانند). اين چسب با افزايش دماي محيط محكم‌تر نيز مي‌شود.

اين چسب را گاناپاتيرامان رامانا و همكارانش در بنياد پلي‌تكنيك رنسلير پديد آورده‌اند. آن‌ها مي‌گويند كه اين چسب براي چسباندن تراشه‌هاي رايانه و قطعه‌هاي دستگاه‌هايي كه در محيطي با دماي بالا كار مي‌كنند، بسيار خوب است.

اين چسب از لايه‌هايي از زنجيره‌هاي مولكولي جداگانه‌اي از سيليكون، كربن و هيدروژن درست شده است .اين روش پيش از ساختن چسب و پوشش‌هاي حفاظتي به كار رفته است. اما اين زنجيره‌ها در حالت عادي در دماي بالاي 400 درجه‌ي سيلسيوس باعث از دست رفتن چسبندگي مي‌شوند.

ساندويچ چسبنده

براي چيره شدن بر اين دشواري، اين پژوهشگران زنجيره‌هاي مولكولي را بين مس در يك سر و سيليس در سوي ديگر ساندويچ كردند. آن‌ها دريافتند كه نه تنها اين كار زنجيره‌ها را در برابر افزايش دما حفاظت مي‌كند، بلكه نيروي چسبندگي آن‌ها با افزايش دما به راستي افزايش مي‌يابد.

رامانا به گزارشگر نيوساينتيست گفته است: "هر چه دما را بالاتر مي بريد، پيوندها محكم‌تر مي‌شوند. هنگامي كه ما كار را آغاز كرديم، تصور نمي‌كرديم اين مولكول‌ها اين گونه رفتار كنند." رامانا مي‌افزايد كه برخي اثرها ممكن است با انواع ديگري از نانولايه‌ها بهتر كار كنند.

به نظر رامانا اين دستاورد بيشتر بايد به صنعت ريزتراشه‌ها كمك كند. اين نانوچسب را مي‌توان براي پيونددادن اجزاي ميكروسكوپي به كار برد. اما كاربردهاي ديگر آن مي‌تواند پوشش دادن قطعه‌هايي در توربين‌ها و موتورهاي جت باشد تا آن‌ها را از دماي بالا محافظت كند. رامانا مي‌گويد: " به نظر من اين چسب براي كار در دماي بالا بسيار سودمند خواهد بود".

گزارش اين پژوهش در مجله‌يvol 447, p 299) Nature) چاپ شده است.

منبع:

Kogutowska, Magdalena. New nano-glue likes it hot. NewScientist.com. news service, 15:57 17 May 2007


 

 

 

برگرفته ازwww.physicalchemistry.lxb.ir

 



           
پنج شنبه 16 شهريور 1391برچسب:, :: 1:32
محمد ابراهیم پیرگزی

من سلام میگم به همه ی دوستای گلم..

راستش به نظرم این داستان جالب بود و من هم اینجا گذاشتم که شما هم بخونید...فقط نظر یادتون نره!!


 

 

 

شناسایی می کردند.یونانیان زیبایی رابسیاردوست داشتند وسعی می کردند

 

 در هر چیز بهترین راپیدا کنند .آنان بازی های المپیک را راه انداختند تا

 

بفهمنددرهرورزش،بهترین کیست همچنین مسابقاتی درزمینه شعر،موسیقی

 

،نقاشی ومجسمه سازی برگزازمی کردند.این داستان درباره ی یکی ازآن

 مسابقه هاست .

 

لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرمایید...

سالها پیش مسابقه ای دریونان برگزارمی شدکه درطی آن بهترین نقاش را

 



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 15 شهريور 1391برچسب:, :: 10:48
رضا بخشی

من هیچ توضیحی راجع به این عکسا و کلا ایرانی جماعت نمیدم وفقط خودتون عکسارو ببینید دیگه..همین!!

لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید...



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 14 شهريور 1391برچسب:, :: 11:38
رضا بخشی

 

 

 

 

 

 

 

 

شيطان آهی ميکشه و ميگه: نگو که دلم خونه... اين ايرونيها اشک منو در آوردن به خدا! شب و روز برام نگذاشتن! تا صورتم رو ميکنم اين طرف، اون طرف يه آتيشی به پا ميکنن! تا دو ماه پيش که اينجا هر روز چهارشنبه سوری بود و آتيش بازی!... حالا هم که... ای داد!!! آقا نکن! بهت ميگم نکن!!! جبرئيل جان، من برم .... اينها دارن آتيش جهنم رو خاموش ميکنن که جاش کولر گازی نصب کنن...

جبرئيل ميگه: آقا سرت خيلی شلوغه انگار؟

جبرئيل ميره زنگ ميزنه به جناب شيطان... دو سه بار ميره روی پيغامگير تا بالاخره شيطان نفس نفس زنان جواب ميده: جهنم، بفرماييد؟

خدا ميگه: ای جبرئيل! ايرانيان هم مثل بقيه، آفریده های من هستند و بهشت به همه انسان ها تعلق داره. اينها هم که گفتی، خيلی بد نسيت! برو يک زنگی به شيطان بزن تا بفهمی درد سر واقعی يعنی چی!!!

ميگن يه روز جبرئيل ميره پيش خدا گلايه ميکنه که: آخه خدا، اين چه وضعيه آخه؟ ما يک مشت ايرونی داريم توی بهشت که فکر ميکنن اومدن خونه باباشون! به جای لباس و ردای سفيد، همه شون لباس های مارک دار و آنچنانی ميخوان! هيچ کدومشون از بالهاشون استفاده نميکنن، ميگن بدون 'بنز' و 'ب ام و' جايی نميرن! اون بوق و کرنای من هم گم شده... يکی از همين ها دو ماه پيش قرض گرفت و رفت ديگه ازش خبری نشد! آقا من خسته شدم از بس جلوی دروازه بهشت رو جارو زدم... امروز تميز ميکنم، فردا دوباره پر از پوست تخمه و هسته هندونه و پوست خربزه است! من حتی ديدم بعضيهاشون کاسبی هم ميکنن و حلقه های بالای سرشون رو به بقيه ميفروشن .



           
سه شنبه 14 شهريور 1391برچسب:, :: 11:34
رضا بخشی

دورود میگم به همه ی دوستای گلم.امیدوارم از این سوژه ها خوشتون بیاد.

من خداییشو بگم،خودم که یه نیم ساعت بود که به این عکسا میخندیدم.حالا شما رو نمیدونم...ولی به هر حال نظر یادتون نره...همین!!

لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید...



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 14 شهريور 1391برچسب:, :: 11:9
رضا بخشی


 

 

 

فقط من یه خواهش دارم.لطف کنید که وقتی نظر میذارید،مشخصاتتونو حتما ذکر کنید و اگر هم میخواین که نظرتون تو وب نمایش داده نشه به صورت خصوصی نظر رو ارسال کنید وبگید که نمیخواین نظرتون تو وب نمایش داده بشه...خیلی ممنون.

راستش تمام نظراتی که گذاشته بودین مربوط به مطالبی بود که آقای پیرگزی تو وب گذاشتن و امیدوارم که آقای پیرگزی وحتی خود من ودیگر نویسنده ها با خوندن نظرات شما بتونیم مطالبی رو بذاریم که در شان شما هم کلاسی عزیز باشه...

من سلام میکنم خدمت هم کلاسی گلم که زحمت کشید از وب سر زد و نظر گذاشت...



           
دو شنبه 13 شهريور 1391برچسب:, :: 12:22
رضا بخشی

 

دانشجوی شیمی:دقیقا ساختار بدن او شبیه به ساختار الکترون نقطه ای بعضی از ترکیبات است به گونه ای که پاهای او شبیه به پیوند هایی است که طول آنها کوتاه وقدرت زیاد است چرا که میتواند به سرعت و در سخترین شرایط مسیر خود را طی کند.

 

لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید...



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 13 شهريور 1391برچسب:, :: 12:6
رضا بخشی
درباره وبلاگ


این یک وبلاگ گروهی از بچه های شیمی ورودی 90دانشگاه حکیم سبزواری است که سعی میشه توی این وبلاگ مطالبی قرار بگیره که واقعا بیننده ازش راضی باشه(به امید خدا)
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بچه های شیمی.بهمن 90.حکیم سبزواری و آدرس shimibahman90.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 274
بازدید کل : 3954
تعداد مطالب : 91
تعداد نظرات : 73
تعداد آنلاین : 1


Alternative content